Bouwen aan een solide basis voor verdere digitalisering bij een metaalgroothandel

Squadra MDM begon met het analyseren van de marktbehoeften en introduceerde de vereiste wijzigingen in assortimentsbeheer met betrekking tot eigendom, processen en een toekomstbestendig datamodel. Daarnaast zullen de inzichten in het belang van product data kwaliteit verdere digitalisering ondersteunen.

Uitdaging

❏ Gebrek aan expertise om digitalisering mogelijk te maken met focus op productdata.

❏ Gebrek aan eigenaarschap bij het product onboarding proces.

❏ Behoefte aan technische productdata voor B2B webshop.

❏ Online aanbieden van het totale assortiment.

❏ Tooling voor product data kwaliteit.

Oplossing

❏ Analyseren van marktbehoeften.

❏ Ontwerpen van datamodel.

❏ Verantwoordelijkheidsmatrix bouwen voor productbeheer.

❏ Opzetten van assortimentsbeheerrol en -processen.

❏ PIM software aanpassingen die het volledige assortiment ondersteunen.

❏ Monitoring van datakwaliteit in ERP.

Voordelen

❏ Optimalisatie van product onboarding.

❏ Verbeterde datakwaliteit.

❏ Klaar voor toekomstige digitalisering in productbeheer.

❏ Versterkt digitaal bewustzijn.

❏ Verbeterde klantervaring (online assortiment uitbreiden).